Abans d’anar a dinar, vam decidir apropar-nos a veure un monument erigit a la República. Situat a la riba esquerra del “riu de dalt”, és una construcció que commemora el final de la batalla de l’Ebre, la més sagnant de la guerra civil espanyola, i recorda l’existència del pont de ferro, la infraestructura que es va utilitzar durant la retirada de les forces republicanes al final d’aquesta batalla.



