La darrera visita d'aquesta jornada a Vic va ser la Museu de l'Art de la Pell. Aquesta vila amb una forta tradició en l'elaboració de la pell inaugurà aquest museu gràcies a Andreu Colomer Munmany, un reconegut adober vigatà que donà a la ciutat la seva col·lecció de procedències i èpoques variades.
4/2/20
Museu Episcopal de Vic (Vic - Osona)
El Museu Episcopal de Vic es va inaugurar l’any 1891,
gràcies a l’esforç d’un grup d’intel·lectuals i clergues de Vic de l’època de
la Renaixença, que van contribuir a la recuperació del patrimoni artístic
català. Conserva un fons de valor excepcional, integrat per més de 29.000
peces, i està declarat museu d’interès nacional. Mostra una de les millors
col·leccions d’Europa d’art medieval amb obres mestres de pintura i escultura
del romànic i el gòtic català. El MEV acull també l’Espai d’interpretació
d’Oliba, considerat el gran impulsor de l’art romànic català. L’actual edifici
del Museu és obra dels arquitectes Federico Correa i Alfonso Milà i es va
inaugurar el 2002.
Restaurant Arròs i Peix (Vic - Osona)
Després de la visita al centre històric de Vic, i al no portar cap lloc per menjar planificat, vam fer una recerca pel centre de la vila per trobar un lloc per dinar. Després de fer un tomb i descartar un parell de llocs, vam veure un restaurant que ens va semblar bé.
Centre històric de Vic (Vic – Osona)
Després de les festes nadalenques, en Benet i jo vam decidir
conèixer amb més detall la història i racons de la capital de la comarca d’Osona,
Vic. Així doncs vam fer una ruta pel centre històric de la ciutat, aturant-nos
a tots els indrets més significatius, vam visitar el Museu Episcopal de Vic i
vam acabar fent una visita al Museu de l’Art de la Pell. Anem per pams i
comencem amb la visita al centre històric de Vic.
10/9/19
Coll del Moro (Gandesa – Terra Alta)
Durant la batalla de l'Ebre, sobre la terrassa que forma el Coll del Moro i damunt d'una
necròpolis ibèrica, es va situar l'observatori de l'estat major de l'exèrcit del bàndol rebel.
Estació de Bot (Bot – Terra Alta)
L'estació de Bot va ser un punt estratègic dominat per l'exercit rebel que els va permetre l'avituallament tant de material bèl·lic com d'unitats combatents durant la batalla de l'Ebre.
Cota 536 'Les Devees' (La Fatarella – Terra Alta)
Les Devees (cota 536), és una de les posicions considerades
de rereguarda, fou construïda per tal de defensar la Fatarella per part de l'exercit republicà.
Búnquer dels Reguers (Ascó – Ribera d’Ebre)
El búnquer dels Reguers és una construcció defensiva que
formava part del sistema de fortificacions permanents anomenat “Línea
fortificada de la Cabeza de Puente Riba-roja – Flix – Ascó”, i que tenia un
doble objectiu: controlar la zona propera al riu per impedir un possible atac
republicà i defensar la via del ferrocarril.
Restaurant Braseria Laia (Bot – Terra Alta)
En aquesta ocasió després de visitar el refugi antiaeri de
Benissanet i el campament del XVè Cos d’Exèrcit i part de la línia fortificada
d’Ascó a La Fatarella, vam adreçar-nos a Bot per conèixer l’antiga estació de
tren, també espai de la memòria històrica.
Sense planificació prèvia, no vam trobar gaires opcions per
dinar i després de preguntar a un habitant d’aquesta localitat, ens va
recomanar “la braseria”.
Línia Fortificada de la Serra de La Fatarella (Posició número 9) (Ascó – Ribera d’Ebre)
Aquestes trinxeres han estat recuperades per l’Associació Lo
Riu, dedicada a l’estudi del patrimoni històric i arqueològic de les Terres de
l’Ebre.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)