Un cop visitat el Museu Memorial
Batalla de l’Ebre a Gandesa, vam fer camí al Pinell de Brai per aturar-nos a
la Cota 705 on hi ha el Monument a la Pau.
29/6/18
Museu Memorial Batalla de l'Ebre (Gandesa - Terra Alta)
Després de dinar, vam apropar-nos al
Museu Memorial de la Batalla de l’Ebre de Gandesa, gestionat pel Centre
d’Estudis de la Batalla de l’Ebre (CEBE).
Restaurant Hotel Piqué (Gandesa - Terra Alta)
Després d’un matí intens amb les
visites al Centre d’Interpretació La Trinxera i la Cota 402, vam anar a Gandesa
on vam decidir dinar. Vam optar per menjar al restaurant de l’Hotel Piqué.
Cota 402 (Corbera d'Ebre - Terra Alta)
Al sortir del Centre d’Interpretació
de La Trinxera vam apropar-nos a la cota 402. La cota 402 fou el lloc de comandament
de Pedro Mateo Merino durant la batalla de l’Ebre i està situat a prop de
Corbera d'Ebre. Va estar ocupada des dels primers moments de l'ocupació
republicana.
Centre d'Interpretació La Trinxera (Corbera d'Ebre - Terra Alta)
El passat 19 de juny, després d’uns
mesos sense fer cap sortida, en Benet i jo vam decidir tornar a anar a la
comarca de la Terra Alta per visitar més escenaris de la batalla de l’Ebre.
Després d’esmorzar a Corbera d’Ebre, vam adreçar-nos al Centre d’Interpretació
“La Trinxera”.
8/1/18
Restaurant Locaragol (Lleida - Segrià)
Durant la nostra visita a la capital de les terres del Segrià per visitar el turó de la Seu Vella, vam fer un parèntesi per anar a dinar. En aquesta ocasió en Benet duia referències d'un restaurant on podíem provar una de les especialitats d'aquestes terres, els cargols.
Exposició Agustí Centelles i el bombardeig de Lleida (Lleida - Segrià)
Abans de tornar a casa, en Benet i jo, vam decidir anar a veure l'exposició fotogràfica d'Agustí Centelles que aquells dies es feia a Lleida sobre la crònica del reportatge fotogràfic que va fer arrel del bombardeig que va sufrir la capital del Segrià durant la Guerra Civil de mans de l'avió feixista italiana de les forces franquistes.
Fortalesa de la Seu Vella (Lleida - Segrià)
Per acabar la visita al turó de la Seu Vella, en Benet i jo,
vam fer un recorregut per la fortificació que envolta tot el turó amb els seus
baluards de defensa, panys de muralla, camins de ronda i túnels. Totes aquestes
instal·lacions són el resultat de diferents intervencions portades a terme en
el context dels conflictes bèl·lics d’època moderna i contemporània.
Castell del Rei o La Suda (Lleida, Segrià)
Després de dinar uns bons cargols a la llauna, vam anar a
visitar el Castell del Rei, també conegut com a Suda, a la part mes alta del
turó de la Seu Vella del Lleida.
La Seu Vella (Lleida - Segrià)
El passat 29 de novembre, en Benet i jo vam decidir visitar el Turó de la Seu Vella de Lleida. Definida com una de les millors produccions artístiques de
l’arquitectura catalana del segle XIII, i per extensió de l’arquitectura
medieval europea, la Seu Vella és una catedral singular que no deixa indiferent
ningú. L’arquitectura comparteix protagonisme amb una escultura d’altíssima
qualitat conservada en capitells, cornises, mènsules i portalades. Les
importants restes de pintura mural conservades o les capelles construïdes per
il·lustres nissagues o destacats membres eclesiàstics són, alhora, el reflex
d’un edifici prestigiós amb un passat esplèndid.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)


