El passat 16 de novembre vam visitar el Museu del Ferrocarril
de Catalunya de Vilanova i la Geltrú. Aquest museu pertany a la xarxa de Museus
de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya des de 1996.
El Museu s’ubica a les instal·lacions originals del dipòsit
de locomotores de vapor de Vilanova i la Geltrú, unes edificacions ferroviàries
a cavall entre el segle XIX i començaments del segle XX.
|
Entrada al museu del Ferrocarril |
Gràcies al Museu, hem conegut la figura de Francesc Gumà i
Ferran, indià que va fer la fortuna a Matanzas (Cuba) i que al seu retorn va
impulsar la creació d’unes de les primeres línies ferroviàries de l’Estat, la
del “Ferrocarril de Valls y Villanueva a Barcelona“. També va
crear el Banc de Vilanova.
|
Tren del Centenari |
Al Museu hi podem trobar més de cinquanta vehicles de
totes les classes: cotxes de viatgers, locomotores a vapor, elèctriques i dièsel.
Entre totes elles hi ha la composició completa del Tren del Centenari, una rèplica
del primer tren que va circular a la península el 1848.
|
Dins de màquines de vapor |
Entre les més de cinquanta màquines hi podem trobar
locomotores construïdes a diferents països (Bèlgica, Anglaterra, Alemanya i
Catalunya).
|
"Teresita" |
Algunes de molt interesants o conegudes com: “Teresita” del
segle XIX tot ella de fusta, moltes màquines de vapor de principis del segle
XX, la “Linda tapada” que més agradà a en Benet, la “Santa Fe”, els Talgos
“Virgen de Covadonga” i “Virgen Bien Aparecida”.
|
"Linda tapada" |
Cal destacar que el museu va obrir les seves portes el 1990
gràcies a la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de
Vilanova i la Geltrú i Renfe.
|
“Virgen Bien Aparecida” |
|
Talgo |
|
Benet a l'estació del museu |